نرخ کليک به عنوان يک تحليل ابتدايي


شايد شما با تعداد زيادي از افراد غير فني برخورد داشته باشيد که هيچ ايده خاصي درباره نرخ کليک نداشته باشند. نرخ کليک در واقع نسبت تعداد کليک‌ها در برابر تعداد کل دفعاتي است که محتوا يا تبليغ شما ديده شده است.


براي درک بهتر مفهوم نرخ کليک، تصور کنيد که لينک صفحه مورد نظر شما 100 بار توسط موتور جستجو نمايش داده شده است. از اين تعداد نمايش، شما 28 بازديد کننده دريافت کرده‌ايد، بنابراين نرخ کليک يا همان CTRs شما معادل 28 درصد خواهد بود.


چگونه نرخ کليک را بالا ببريم؟


حالا که با مفهوم نرخ کليک آشنا شده‌ايد، سراغ تکنيک‌هايي مي‌رويم که مي‌توانند درصد CTRs شما را بالاتر ببرند.


تاريخ انتشار محتوا را حذف کنيد


وبمسترهاي زيادي هستند که ترجيح مي‌دهند تاريخ انتشار محتواي آن‌ها هميشه در معرض ديد باشد. به عنوان مثال، تاريخ انتشار محتوا براي وب‌سايت‌هاي خبري امري اجتناب ناپذير است. با اين وجود ممکن است شما دلتان بخواهد براي داشتن يک محتوا که هميشه تازه به نظر مي‌رسد، تاريخ انتشار را حذف کنيد، زيرا با اين کار محتواي شما در نظر کاربر مدت زيادتري اعتبار خواهد داشت.


با اين کار نرخ کليک شما تا حد زيادي افزايش پيدا مي‌کند، زيرا کاربران هميشه از محتواي قديمي‌تر مي‌گذرند و محتوايي که تاريخ انتشار جديدتري دارد به آن ترجيح مي‌دهند. البته استفاده از اين تکنيک شايد براي همه خوشايند نباشد، اما اگر زمينه کاري شما به گونه‌اي است که تاريخ برايتان چندان مهم نيست، توصيه مي‌کنيم حداقل اين روش را امتحان کنيد.


 



 


نرخ کليک يا CTR چيست و چطور محاسبه مي شود؟


براي اينکه خوب متوجه مفهوم نرخ کليک شويد، ابتدا بايد با impression آشنا باشيد. هر بار که صفحه شما در يکي از نتايج جستجو به کاربر نشان داده ميشود، يک Impression براي آن صفحه از سايت شما محاسبه مي شود. توجه کنيد که فرقي نمي کند سايت شما لينک اول يا آخر صفحه باشد، در هر صورت با باز شدن يک صفحه از نتايج براي تمام سايت هاي موجود در آن صفحه يک Impression ثبت مي شود. اگر جستجو کننده بر روي هر يک از اين ايمپرشن ها کليک کند، CTR سايت شما در حال اندازه گيري


چگونه CTR سايت خود را بررسي کنيم؟


براي اينکار بايد به حساب کاربري Google Search Console خود وارد شده و در قسمت Performance، بخش Average CTR و Average position را فعال کنيد. سپس مي توانيد  CTR هاي مربوط به رنک هاي مختلفي که داريد را مشاهده کنيد. اينکه چه نرخ کليکي براي هر پوزيشن مناسب است، بستگي به معيار و تحقيق هايي دارد که شما در خود داريد.


سپس بايد اصول بهينه سازي سايت را براي مواردي که مشکل دارند، پياده سازي کنيد. عنوان صفحه و متا ديسکريپشن مهمترين مواردي هستند که شما بايد آن ها بهبود دهيد تا افزايش نرخ کليک سايت خوبي داشته باشيد. بعد از اينکه بهينه سازي هاي مرتبط را انجام داديد، يک فايل CSV از حساب Google Search Console دانلود کنيد تا با استفاده از آن پيشرفت هايي که در زمينه CTR رخ مي دهد را متوجه شويد.


 


افزايش اعتبار کسب‌و‌کار با بهبود رتبه الکسا


هنگامي که سايت شما در سايت الکسا داراي رتبه‌ي مناسبي باشد، کاربران به سايت بيشتر اعتماد خواهند کرد و کسب‌و‌کار اينترنتي شما رونق بهتري به دست مي‌آورد. اگر از جايگاه خوبي در الکسا برخوردار باشيد، کاربران بيشتر ترغيب خواهند شد تا از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. شما مي‌توانيد با خريد پکيج بهبود رتبه الکسا از وب‌سايت کليک اول اين اطمينان را در کاربران خود ايجاد کنيد 


 



 


معرفي خدمات وب سايت کليک اول


مجموعه کليک اول با استفاده از به‌روزترين سيستم بازديد توانسته است خدمات متنوعي در اختيار مديران کسب‌و‌کار اينترنتي قرار دهد؛ امکاناتي که علاوه بر کارايي بيشتر وب سايت، باعث بهبود وضعيت سئوي سايت نيز خواهد شد. بازديدهاي ارائه شده توسط سيستم هوشمند کليک اول، در معتبرترين آمارگيرهاي جهاني از جمله گوگل وبمستر تو و گوگل آناليتيکس قابل مشاهده و پيگيري است.


 


1)     هدف جستجو


اگر CTR پاييني داريد، مهمترين کاري که بايد انجام دهيد اين است که اطمينان حاصل کنيد که محتواي شما کاملا با آنچه اشخاص حقيقي در گوگل جستجو مي کنند، تطابق داشته باشد. ارتباط محتوا و هدف جستجو اولين فاکتوري است که براي افزايش نرخ کليک سايت بايد آن را در نظر داشته باشيد. با درک هدف جستجوي کاربر مي توانيد بازديد و ترافيک سايت خود را به شکل چشمگيري تقويت کنيد.


2)     Search Position


بر اساس آمارهاي به دست آمده، حدود 37 درصد از کل جستجوهاي انجام شده در گوگل، به رتبه يک صفحه اول نتايج جستجو اختصاص پيدا مي کند. در نتيجه، اگر مي خواهيد اقدامات خوبي در زمينه افزايش نرخ کليک انجام دهيد، بايد رتبه سايت خود را با استفاده از اصول سئو، ارتقا دهيد. اين مسئله اي است که تمامي متخصصين سئو با آن موافق هستند.


پيشنهاد مي کنيم که وارد حساب Google Search Console خود شده و کلمات کليدي که بيشترين ترافيک را براي آن ها دريافت مي کنيد، شناسايي کنيد. سپس بايد سايت خود را براي آن کلمات کليدي شناسايي شده، سئو کنيد؛ در نتيجه CTR شما افزايش پيدا خواهد کرد.


3)     عنوان سئو


براي تقويت CTR طبيعي، شما بايد تمرکز خوبي بر عناوين صفحات سايت خود داشته باشيد. به هر حال، عنوان اولين شاخصه اي است که کاربران با آن برخورد مي کنند و تصميم مي گيرند که وارد صفحه سايت شما بشوند يا خير. به همين منظور شما بايد تمامي نکات مربوط به انتخاب عنوان صفحه را که در دوره هاي آموزش سئو ارائه مي شود، بياموزيد و در روند توليد محتوا خود آن ها را پياده سازي کنيد. در ادامه چند نکته کاربردي در اين زمينه را بيان خواهيم کرد.


شما بايد عنوان صفحه خود را به يک عنوان توصيف کننده مناسب تبديل کنيد. عنوان نبايد خيلي کوتاه يا خيلي طولاني باشد. کاربران تمايل دارند تا عنوان صفحه سايت به گونه اي سئو شده باشد که هدف کلي متن محتوا را به آن ها منتقل کند.


نکته ديگر اين است که از کلمات جذاب کننده استفاده کنيد تا مخاطبين ترغيب به کليک بر لينک شما بشوند. عباراتي مثل شگفت انگيز، اسرار آميز، فوق العاده، بي نظير، عجيب، باور نکردني و …، مي توانند موجب افزايش CTR سايت شما بشوند. همچنين به کار بردن اعداد در عنوان مي تواند بر جذابيت آن بيفزايد.


 



 


4)     متا ديسکريپشن


روش هاي زيادي براي بهبود CTR وجود دارد؛ اما meta description مي تواند نقش بسيار تاثيرگذاري در اين زمينه داشته باشد. توضيحات متا صفحه سايت شما بايد شامل عبارت کليدي اصلي و عبارات کليدي LSI محتواي شما باشد و توضيحات مناسب و ترغيب کننده اي را در خود جاي داده باشد.


اگر براي صفحات خود متا ديکريپشن توليد نکنيد، گوگل به صورت خودکار قسمتي از متن شما را ورداشته و از آن براي ايجاد متا ديسکريپشن استفاده مي کند. طبيعتا اين متن انتخابي گوگل نمي تواند تاثير زيادي در جذب مخاطب براي کليک بر لينک صفحه سايت شما بگذارد.


5)     URL


فاکتور ديگري که CTR را تحت تاثير قرار مي دهد، URL است. اين مورد همچنين بر رتبه بندي صفحات سايت شما نيز تاثير بسزايي مي گذارد. URL بهتر است که به زبان انگليسي باشد و همچنين عبارت کليدي اصلي صفحه شما در آن به کار برده شده باشد. URL صفحه حتما بايد کمتر از 8 کلمه واحد باشد و در واقع بتواند توضيح مختصري درباره صفحه مورد نظر ارائه کند.


6)     Snippet هاي نتايج جستجو


هنگامي که وب سايت خود را براي تقويت CTR بهينه مي کنيم، در واقع يک هدف مهم ديگر را نيز در نظر داريم و آن اين است که در SERP ها تا جايي که امکان دارد شهرت و اعتبار بيشتري کسب کنيم و بيشتر رتبه هاي برتر را از آن خود کنيم. Rich snippet ها در زمينه مي توانند نقش موثري داشته باشند.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سايت ,کليک ,صفحه ,کنيد ,بايد ,محتوا ,تاريخ انتشار ,داشته باشيد ,صفحه سايت ,عنوان صفحه ,google search ,google search console ,حساب google search ,تاريخ انتشار محتوا
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پشتیبانی سایت وردپرسی Chris تور داخلی بی خیالِ دنیا hasanabadi حرفای ستاره دار* اطلاعات تخصصي در مورد انواع سينک ظرفشويي chinagate لحظه ها و همیشه زندگی رویایی